خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» دسترسی آسان به اطلاعات شهرکهای صنعتی

دسترسی آسان به اطلاعات شهرکهای صنعتی

پیش از این، متقاضیان دریافت زمین صنعتی به کارکنان قسمت برنامه‌ریزی در شهرک‌های صنعتی مراجعه و نقشه روزآمد شهرک‌ها را دریافت کرده‌اند. ممکن است در مراجعه حضوری، انتخاب زمین متقاضیان در ناحیه مورد نظر نباشد که در این صورت امکان جابه‌جایی وجود دارد؛ البته باید موافقت سازمان حفاظت محیط‌زیست حاصل شده باشد. 

اما با راه‌اندازی سامانه اطلاع‌رسانی دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست و متقاضیان اطلاعات کامل را در سامانه به‌راحتی مشاهده خواهند کرد. مسئولان در تلاشند تا این اطلاعات را از ۷۸۰ شهرک و ناحیه صنعتی در حال بهره‌برداری به این سامانه وارد کنند و دراختیار سرمایه‌گذاران و صنعتگران قرار دهند.

تا کنون اطلاعات ۷۶۸ شهرک و ناحیه صنعتی در سامانه اینترنتی مکان یابی ثبت شده است. هرچند تعداد استان‌هایی که هنوز اطلاعات تمام شهرک‌ها و نواحی صنعتی خود را به این سامانه وارد نکرده‌اند کمتر از انگشتان دست است اما سیستم «ام‌آی‌اس» (اطلاعات زیرساختی همچون آب، برق، گاز و... ) و سامانه «جی‌آی‌اس» (موقعیت مکانی) به‌عنوان یکی از شاخص‌های شفاف‌سازی، اجرایی شده و تمامی اطلاعات واحدهای صنعتی و طرح‌های عمرانی، برای ارباب‌رجوع، سرمایه‌گذاران و همکاران ستادی در آن دسترس است. راه‌اندازی سامانه مکان‌یابی به منظور دسترسی سریع‌تر و جامع‌تر به داده‌های مکانی در راستای سیاست دولت الکترونیک اجرا شد اما به گفته کارشناسان، نبض حیات این سامانه در ورود اطلاعات جدید بوده و باید جدیدترین اطلاعات مکانی از شهرک‌ها و نواحی صنعتی در این سامانه روزآمد شده و دراختیار متقاضیان قرار گیرد. ورود سرمایه‌گذاران به سامانه مکان‌یابی سریع‌ترین راه ایجاد شده برای اطلاع از زمین‌ها و موقعیت‌های مورد نیاز است به‌طوری که قابلیت‌های زیادی در مباحث حمل‌ونقل، مهندسی راه و ساختمان، محیط‌زیست، مباحث و برنامه‌ریزی‌های شهری و... در سامانه مکان‌یابی شهرک‌ها و نواحی صنعتی قرار داده شده و می‌تواند نیاز استفاده‌کنندگان در مباحث مکان‌های جغرافیایی، کد مختصات و نام مکان را تامین کند. از دیگر توانایی‌های این سیستم ارتباط‌سازی داده‌های مکانی با داده‌های توصیفی به‌عنوان مثال در مباحث راه و شهرسازی، دانستن اطلاعات دقیق مانند طول و عرض جاده، نوع راه، سال احداث، هزینه و نام پیمانکار است. علی یزدانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران سامانه اطلاعات مکانی را در دسته ۵ اقدامات اساسی دولت برای حفظ صنایع کوچک و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی و ایجاد اشتغال مولد ارزیابی کرده است. 

درنظر داشته باشید که با گسترش سازمان‌ها و افزایش میزان پروژه‌ها باید نوعی هم‌گونی و هم‌راستایی میان نهادهای اجرایی و مسئول صنعتی در کشور وجود داشته باشد که در این راستا سامانه مکان‌یابی صنعتی در دهکده جهانی یا همان اینترنت می‌تواند این مهم را به خوبی برآورده کند. به گفته کارشناسان، این سامانه اطلاعات مکانی با دراختیار گذاشتن تمامی آمار و اطلاعات شهرک‌های صنعتی همچون پروژه‌های زیرساختی، محل استقرار و جانمایی واحدهای صنعتی و اطلاعات کافی از زمین‌ها و اراضی می‌تواند جامعه سرمایه‌گذار صنعتی را از مقیاس و بستر سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی مطلع کند. همچنین مسئولان صنعتی کشور می‌توانند با پایش و رصد تمامی اطلاعات و پروژه‌ها در شهرک‌های صنعتی برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری سریع‌تر و شفاف‌تری در بودجه‌بندی برای آنها داشته باشند. 


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده